FANDOM

Stay Alive - Not Undead; A Zombie Safety & Awareness Coloring/Activity Book
Stay Alive1
Stay Alive - Not Undead

Utgivningsår

2009

Språk

Engelska

Författare

Dan Taylor

Förlag

C.R.A.Z.E.

Bokformat

Häftad

Antal sidor

Minst 24

ISBN

?

Typ av bok

Färgläggning/aktivitetsbok

Stay Alive - Not Undead är en färgläggnings- och pysselbok som vill göra barn mer medvetna om vad de bör göra för att överleva ett zombieutbrott som just nu (oktober 2012) är under produktion. Bokens initiativtagare är Dan Taylor (som bland annat varit med-skapare av Hero Happy Hour) och de eleganta illustrationerna är gjorda av Darren M.A. Calvert som illustrerat flera rollspel åt bland annat White Wolf Games, Green Ronin Publishing och Kobold Quarterly Magazine.

Om bokenRedigera

På omslaget till Stay Alive - Not Undead står det att den distribueras av polisens C.R.A.Z.E.-enhet, där C.R.A.Z.E. står för Community Resources Against Zombie Epidemic (ung. samhälleliga resurser mot zombie-epidemier) men närmare sanningen är att det är ett privat initiativ av Dan Taylor. Pysselboken är gjord i stil med lärorika pysselböcker som tidigare getts ut av amerikanska polisen till barn.

FinansieringRedigera

Finansieringen av Stay Alive - Not Undead sker genom donationer från personer som vill se detta projekt genomföras. Som tack för donationerna så erbjuds olika belöningar beroende på donationens storlek. Exempel på belöningar som erbjuds är dekaler, t-shirts och exemplar av den färdiga boken. Det tekniska bakom donationssystemet sköts på hemsidan kickstarter.com. Tyvärr fick inte projektet in tillräckligt med donationer innan deadline och vad som kommer att hända med detta projekt i framtiden är oklart. Av de $6000 som behövdes för att ro pysselboken i hamn så samlades bara $4.869 in och inga pengar har dragits från donatorernas konton.

Stay Alive2
Stay Alive6