FANDOM

Lista över zombiefilmer är ett försök att göra en så komplett lista som möjligt över vilka zombiefilmer som har gjorts sedan 1932 då White Zombie påbörjade det som har blivit en rätt rejäl samling filmer inom genren.

Om listanRedigera

Den här listan är på inga vis komplett, det finns säkert massor av filmer som jag har missat att ta med och likaså finns det säkert titlar i listan som kanske inte passar in i zombiegenren egentligen. Dessutom finns det garanterat filmer som är listade flera gånger än en med alternativa titlar. Allt det här kommer jag med tiden att rätta till efter bästa förmåga.

MålsättningRedigera

Jag har som målsättning att skapa minst tre sidor till filmtitlar listan i veckan i genomsnitt. (Se Dagens Film nedan för de senaste nya sidorna). Detta i kombination med att jag då och då även lägger till sidor om ämnen relaterade till dagens film gör att Zombiepedia kommer att både växa och bli bättre i en stadig takt och så småningom bli den heltäckande zombie-encyklopedia som jag strävar efter att det ska bli.

Dagens FilmRedigera

Brain dead

Brain Dead

De senaste filmerna i listan som fått egna sidor:

Du kan hjälpa tillRedigera

Om ni upptäcker att jag missat någon film, att något årtal är galet eller andra felaktigheter så hör gärna av er med kommentarer. Vill ni skriva någon artikel som inte finns eller på annat vis bidra till att Zombiepedia växer så är naturligtvis det också välkommet.

Mvh Lavett (diskussion) oktober 3, 2012 kl. 22.18 (UTC).

Lista över zombiefilmer i alfabetsordningRedigera

0-9Redigera

ARedigera

BRedigera

CRedigera

DRedigera

ERedigera

FRedigera

GRedigera

HRedigera

IRedigera

JRedigera

KRedigera

LRedigera

MRedigera

NRedigera

ORedigera

PRedigera

QRedigera

RRedigera

SRedigera

TRedigera

URedigera

VRedigera

WRedigera

XRedigera

YRedigera

ZRedigera