FANDOM

Big Tits Zombie
BigTitsZombie
Big Tits Zombie (orig. titel: Kyonyû doragon: Onsen zonbi vs sutorippâ 5)

Utgivningsår

2010

Ursprungsland

Japan

Regi

Takao Nakano

Producent

Seiji Minami, Hideaki Nishiyama

Manus

Rei Mikamoto (manga-serien "Kyonyû doragon"), Takao Nakano (filmmanus)

Skådespelare

Sola Aoi, Risa Kasumi, Mari Sakurai

Big Tits Zombie (Originaltitel:Kyonyû doragon: Onsen zonbi vs sutorippâ 5) (Japan, 2010), är baserad på mangaserien Kyonyû doragon som skapats av Rei Mikamoto och är regisserad av Takao Nakano vars tidigare filmer i de flesta fall gjorts direkt för video. Big Tits Zombie visades dock på bio i Japan under maj månad 2010 och visades även i 3D på ett fåtal biografer i Storbritannien. I rollerna finns bland andra Sora Aoi och Risa Kasumi som är kända 'vuxenfilmsaktriser' i Japan samt Mari Sakurai.

Om filmenRedigera

Denna film har uppenbarligen en väldigt låg budget om man ska döma av rekvisita, smink, scenografi och ärligt talat är den inte särskilt bra men den har tydligen ändå lyckats ta sig upp på bio i Japan på något vis. Jag kommer nog aldrig att förstå mig på Japan och dess filmkultur. DVD-utgåvan av filmen har både en 2D- och en 3D-version men bilden var alldeles för mörk och otydlig för att jag skulle stå ut med de röd-blåa glasögonen längre än 3 minuter. Kanske funkar det på bio eller en riktigt stor tv men på min lilla var det bara en plåga med 3D. I 2D var bildkvaliteten helt ok men jag skulle definitivt inte kalla det för biokvalitet, jag fick intrycket att den var inspelad på enklare kameror på konsumentnivå.

Alternativa titlarRedigera

  • Kyonyû doragon: Onsen zonbi vs sutorippâ 5 (originaltitel) (översatt till engelska: Big Tits Dragon: Hot Spring Zombie Vs. Stripper 5)
  • Kyonyû doragon
  • The Big Tits Dragon

Filmens handlingRedigera

Några strippor jobbar på en sunkig klubb i ett avsomnat kvarter intill ett nedstängt spa vars ägare tagit livet av sig. En dag hittar de en dold dörr på klubben som leder till en trappa ner i källaren som leder vidare under vägen till källaren på det stängda spat. Där hittar de bland annat Dödens Brunn och ett exemplar av boken Necronomicon. Självklart läser de ur boken och väcker de döda till liv (första tecknet på att de döda vaknar upp är när torkad fisk ligger och pulserar på köksbänken och när sushi attackerar). Snart är hela staden (och tydligen hela världen, enligt ett nyhetsinslag) drabbat av zombieattacker. Enda sättet att stoppa zombiefebern tycks vara att försegla Dödens Brunn.

SpecifikationerRedigera

Speltid: 73 minuter
Färg: Ja
Ljud: 5.1 Surround
Bildformat: 16:9 Anamorphic Widescreen (2D och 3D)
Biopremiär i Japan: 15 maj 2010
DVD-premiär i Japan: 14 augusti 2010

Om produktionenRedigera

Produktionsteam i urvalRedigera

Skådespelare i urvalRedigera

Externa länkarRedigera

Big Tits ZombieIMDb.